onsdag 6 augusti 2008

Stiltje... utflykter och disktrasa

Som ni antagligen märkt, så har aktiviteten på sistone legat på en mycket låg nivå här hemma. Rör mig i sakta mak, med mycket värktabletter i kroppen och en stödkorsett på. Borde nog använda kryckorna oxå, men det blir ju så bökigt...

Har många projekt på gång, men är trött och har ont. Det är jämt skägg att hålla koll på barn och hund och se till att alla får mat i sig och kläder på sig etc.

I helgen gjorde vi i allafall några trevliga små utflykter, hela familjen. Bland annat var vi till "Växplats Nybyn", där de har odlingar, café, utställningar, kurser, försäljning av ekologiskt och fairtrade etc Funderar på att gå en kurs där kommande helg "Plocka och tillverka ditt eget örtté" med örtpedagog Marie-Louise Eklöf. Hoppas bara att jag orkar...





Inspirerad av Frisky Frog virkade jag igår en liten disktrasa. (Ett lagom stort projekt i mitt nuvarande tillstånd!) Tänkte att jag skulle virka och sticka ett antal olika trasor, i olika garner och olika storlek på stickorna, för att pröva vad som blir bäst. Den här är virkad med två garner samtidigt - ett bomullsgarn och ett "bandgarn" i bambu. Kantad med två olika bomullsgarner. Virknål 9mm (!)

1 kommentar:

frisky frog sa...

Vilken fin trasa! Kul att man kan inspirera andra. Lite längre fram i höst blir det chans till trasbyte på min blogg.