lördag 23 augusti 2008

Diskbråck - och fotfraktur!

Jaha, "en olycka kommer sällan ensam" brukar man säga.


Igår förmiddag snubblade jag ikull rejält! Tappade balansen pga känselbortfallet och dåliga styrseln i högerfoten (pga diskbråcket och medföljande ischiasen).


Ja, sen landade jag snett på vänsterfoten, så att den helt enkelt gick av. Så nu sitter jag här med ett underbensgips på vänster fot/ben - och diskbråck, ischias och känselbortfall i rygg och höger ben/fot.


Kryckor och gips är inte riktigt min grej, om jag får säga så... Har nämligen svårt att vara still. Det är så tråååkigt! Dessutom så blir allt litet bökigt och krångligt.


Har kommit på att kontorsstolen på hjul är praktisk att ta sig fram på inomhus! Det underlättar!


Men förhoppningsvis ger det här tid till att avsluta en del virk-/stick-/syarbeten!


Fortsättning följer! Nu är det barnnattning som står närmast på schemat!


Här kommer en liten bild från senaste bygget som är på gång här hemma! Min man ääälskar att bygga! (Ja, jag menar det!) Här blir det verkstad, sammanbyggd med redan befintlig carport. Sedan en övervåning med lägenhet ovanpå.


Då det här bygget är klart har vi fyra bostäder... Ja, ja... vi är ju fem i familjen, så varför inte?

1 kommentar:

Mille Wulff sa...

Önskar dig snabb läkning. Så tråkigt att ha ont, tar så mycket energi. Skönt att ha Byggare Bob i familjen;-) Ha det gott/krya på dej önskar Mille