söndag 27 juli 2008

Utmanad!


Jag har blivit utmanad.......
..........av Naíma's Design


Först reglerna:

Svara på alla frågor.

Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1.
Först dricka en stoor kopp kaffe och äta en bit tårta till (O fyllde 3 år i går).
2. Virka litet på trasmattan till E's rum
3. "Blippa" runt på några av mina favvo-bloggar (har blivit alldeles för litet tid vid datorn efter min veckas sjukhusvistelse).
4. Gosa med mina älskade barn.
5. Läsa några sidor i nån bok eller tidning. Om jag inte hinner somna först...



Vad gjorde du för 10 år sedan?

Hmm... Sommaren 1998. Jobbade heltid som sjuksköterska på en medicinavdelning, med huvudsakligen hjärtpatienter. Hade precis upptäckt att jag var gravid! (Med första barnet - E). Stor del av min fritid gick åt till min häst. Vi blev oxå tvungna att avliva vår dåvarande hund, som var gammal och sjuk.


Ställen du bott på?

Sundbyberg, Härnösand, Norrtälje, Rådmansö


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Starta eget företag i hantverk & hälsa. (Kommer förmodligen att göra det ändå under kommande år, trots biljonbrist...)

2. Bygga ut mitt älskade Enhörningstorp.

3. Köpa ett litet hus till - någonstans i värmen, där jag kan bo några månader om året.

4. Resa - Nya Zeeland, Australien, Island, Irland, Skottland...

5. Köpa en stoor båt


Jag skickar utmaningen vidare till:

Fröken Elsa
Frisky Frog
Simone's Kreative Mor
Vera's Vrå

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Du mår tydligen bättre nu, gött. Visst antar jag din utmaning, ska bara fundera på vilka jag ska utmana.

Naíma´s sa...

Kul att du antog utmaningen! Alltid kul att få veta lite mer om sina medbloggare :)

Marie sa...

Hejsan! Jag ska anta din utmaning så fort jag hinner.

Hoppas att du mår bättre.

Kram Marie

frisky frog sa...

Glömde ju att meddela dig när jag hade fullföljt utmaningen. Nu är det gjort i alla fall.

yvonne sa...

Hej!
Jag antar utmaningen men har haft problem med internet, lånar grannens dator för att kolla bloggen. Värdelöst! Gud vad beroende man är av internet...!!! Återkommer så fort jag kan.
Yvonne