lördag 5 juli 2008

Nyklippt hund!

Före klippning:





De senaste dagarna har R flämtat i värmen. Han var såå varm i sin långa päls. Så idag har jag schamponerat, borstat och klippt honom för första gången.


Nu är det så, att jag dessutom är nybörjare på att klippa hundar (brukar däremot klippa resten av familjen). Men jag tycker att vi fick till det riktigt bra! Har klippt honom i en "portisklippning" till att börja med, dvs kort på bakdelen. I ansiktet klippte jag honom med sax, övrigt med klippmaskin. Får se om vi sedan klipper hela hunden kort. Och det är så mysigt att se hans ögon igen! De var alldeles dolda av allt hår förrut!



Efter klippning:


PS.
Jag sparade allt hår i en påse! Tänkte att jag kanske kan karda och spinna garn av det sen.

1 kommentar:

Susanne Karlsson sa...

HEJSAN =)
1000-TACK för din kommentar hos lilla mig. Sååå fräna byxor du gjort. Vilken söt hund sen. Självklart ska du ta till vara på pälsen från vovven...
Susanne