söndag 6 april 2008

Köttfärs & klädnypepåsar

Inte nog med att middagen blev sen pga mitt pärlande... Dessutom hade jag glömt allt kött jag plockat fram ur frysen för malning...

Det blev till slut några kilo färs, vilka resulterade i 38 st biffar och 3 limpor. Skönt att ha färdiglagat i frysen! Maken fick hjälpa till att mala. Jag har bara en gammal köttkvarn, där man vevar för hand och det blir alldeles för tungt för mig.

Tänkte visa en liten grej jag sydde häromdagen. Har länge irriterat mig på min klädnypeförvaring - en gammal plastpåse från ett av stadens varuhus. Jag blir betydligt gladare av att se den här "påsen" när jag hänger tvätten!
Det är en barngalge som är instoppad i den och som den hänger på. Tyget är en stuvbit från en gardin som jag sydde för sisådär 10 år sen.
Nästa projekt för badrummet är att sy en påse till barnens badleksaker. De hänger just nu där i en annan ful plastpåse som inte gör någon lycklig.

Inga kommentarer: