onsdag 23 april 2008

Hundar, tyg och namnband...


Åh, vad vi längtar efter hund! Hela familjen!
Vi har funderat mycket över vilken ras vi vill ha. Ett av villkoren jag har ställt, är att den ska vara korthårig. Bor man på landet, mitt i lervälling, skog och fästingparadis så...
Hmm... det var som sagt ett villkorslöst krav jag hade, trodde jag!
Var sedan med E till Åland i helgen. (Hans fotbollslag hade träning och match där. ) Där blev jag totalt omvänd! Både E och jag blev fullkomligt förälskade i ett härligt hårigt litet underverk! En portugisisk vattenhund!
Väl hemma, kl 22 på kvällen, slog vi igång datorn, letade upp rasklubb och uppfödaren. Sen raskt iväg med ett mejl - och nu ska E och jag åka 60 mil! (enkel resa) och hälsa på valpar nästa helg! Så spännande! Vi längtar!

Mina namnband har kommit! Ska bli så kul att äntligen kunna sy fast dem på mina skapade alster!






Och idag fick jag en till laddning Bilar-tyg, inköpt på Tradera. Får se vad det ska bli av dessa. A bestämde på en gång att hon vill ha något i det rosa tyget.
Tyvärr har det inte blivit så mycket pysslande de senaste dagarna. Har inte hunnit. Men idéerna är många. Skriver ner dem i min Idé-bok för att inte glömma dem.

2 kommentarer:

Gulligan sa...

Hej! Vad mycket fint du gör! Fina smycken!! Hittar inte din mail adress, kan du maila mig ang PIF-en??

hea sa...

Mejl skickat nu!
Mvh Hea

Har oxå lagt till min mejl-adress på bloggen.