fredag 18 april 2008

Boken blev min räddning


Skapade precis en liten boktips-lista. Slukar stooora mängder böcker. Att läsa har alltid varit för mig en njutningsfylld sysselsättning.

Läser romaner och deckare för att det är så skönt att leva sig in i en annan värld - total avkoppling. Dessutom mycket faktalitteratur om hälsa, personlig utveckling, pärlor, smycketillverkning, sömnad, ullhantering, hundar, matlagning...

Kokböcker är inte enbart en checklista vid matlagning. Jag kan läsa kokböcker och känna doften i näsan och alla smaker, skriva långa listor på allt jag vill tillreda inom den närmaste framtiden.

Vill ge ett tips på en ljuvlig liten bok, en bok som nog räddade mitt liv under hösten 2007. Boken heter Älskade vän och är skriven av Carolina Gårdheim. Titta in på hennes sida Kreativ insikt! Där finns så mycket underbart!

Inga kommentarer: