måndag 27 oktober 2008

Loppisfynd!

Hann som hastigast besöka en av stadens loppisar idag.
Inte för att vi behöver fler prylar direkt... Vi skulle behöva arrangera en egen gårdsloppis, för att bli av med en massa s--t!

Hur som helst... jag är väldigt svag för allt orange, så det bidde ett par nya ljuslyktor i favvofärgen. Två stycken för 30 kr.




Dessutom en härlig "tantväska" att ha handarbetet i! Perfekt till virkning/stickning eller vad som är på gång. Kostade hela 10 kr.



Och sist, men inte minst, 5 nya dragkedjor, ca 30 cm långa, för 2,50 kr styck!

Tänk, vad det är skoj med loppis!


6 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Håller med! Önskar att jag kunde gå oftare bara!

Kristina sa...

Jag har också varit på loppis idag, men i ett speciellt ärende. Hittade tyvärr inte vad jag letade efter.

Anonym sa...

Ja tänk om dygnet hade fler timmar ibland!
Så fina fynd du har gjort på loppisen! Kul när man hittar saker för en liten peng + att det glädjer en annan som någon kanske tröttnat på, det är rätt häftigt!

Om du vill så har du en utmaning inne hos mej!

Önskar dej en trevlig helg!

Kramis

Anonym sa...

Ja det är bedrövligt med alla dessa bestämmelser. Människan har inget värde längre. Skulle vara intressant att veta hur mycket självmordsstatistiken kommer att öka, med tanke på depressionen som blir som konsekvens.
Det är så illa att de drar alla över en kam och sen att det är lekmän som sitter och bestämmer, det är sjukt!

Sen ska man inte komma med egna förslag heller. Jag hade egna förslag när jag satt där på mötet, vad jag skulle vilja prova på osv, men se då är jag för sjuk :/
Man är för sjuk för att jobba och för frisk för att vara sjuk *suck*

Sen alla skador som finns, både synliga för ögat och på röntgen och vad det medför för problem, har de ingen aning om. De är ju inte medicinskt utbildade! Min läkare som jag har är så upprörd över allt detta. Och det är som han säger, att det spelar ingen roll hur tydlig han är som läkare i sina utlåtande, även han blir ju överkörd av lekmännen.

Ja vi är många som är i den här sitsen och det är inte
lätt. Tycker det är helt rätt att fuskare kläms åt, men de måste ha lite mer känsla för vad de pysslar med...

Nåväl, må så gott vännen!

Kram

Kristina sa...

Hej Hea! Jag har svarat dig på min blogg! Ha det bra!

Anonym sa...

Hej vännen!
Kikar in som hastigast och lämnar en hälsning. Hos oss är det storm med besked, huja...

Må så gott!!

Kram Maria