söndag 8 februari 2009

Blandad kompott!

Här kommer först en bild på A:s superfina armband som hon knåpat ihop alldeles på egen hand!



Här är en bild på en tjusig riddarsköld som E och maken tillverkat och målat. Den hänger som tavla i E:s rum.

Och här ett av mina pågående projekt: En värmande yllesjal i ett underbart garn som skiftar i färg.



Och sist, men inte minst har Mullemoose och jag startat en liten tapetvisning. Här en bild från vårt hundrum. Denna tapet är dock snart förbi... En viss hund har gnagt på den litet här och där. Den ser ut som en vävtapet, men är dock en fuskvariant av det, mao inga trådar i denna. Egentligen började jag tapetvisningen för länge sen med denna tapet! Är det nån annan som har någon originell, rolig, snygg, kultig "eller nåt" tapet, så får ni gärna haka på!


6 kommentarer:

Mille Wulff sa...

Snyggt armband och sköld...sjal o allt.
Jag ska fota en gräslig tapet snart och blogga in.
Ja boken gör jag gärna, bara frågan om när...
Ha det . Här har vi nu fått knappt två dm snö, tror jag. Fint är det.

Kristina sa...

Roligt att hela familjen grejar med fina och roliga saker. Tapeter är inte min grej precis, men jah tycker om Lim och Handtrycks fina mönster.

Anonym sa...

Vilka fina grejer ni gör och vilket underbart garn till sjalen!! Vad heter garnet?

Ska man se en gräslig tapet så ska man se den i vårt vardagsrum. Den är från 80-talet, vit bakgrund med pastellfärgade streck och prickar. Den är verkligen så ful! Vet inte ens om den är värd att ta kort på hihi. Vi tänkte ev tapetsera om v9, när ungarna har sportlov och en del av skaran har åkt över till fastlandet.

Känner igen det där med frustrationen hos Rufus. När Izor väl blev av med tratten så åkte vi till Kneippbyn och släppte lös honom, vilket glädjefantt han fick!!

Hoppas ni kryar på er från förkylningar och snörvel!!

Kramisar från ett snöigt Gotland!

Anonym sa...

Kikar in för att önska en fin helg!

kramis

Anonym sa...

Hejsan!
Skulle sticka färdigt det sista på min tröja jag håller på med och vad händer? Garnet tar slut *suck*, kan varken montera den eller sticka halskragen. Brukar beställa garn från Garntjänst, men de har en lev.tid på minst 2 veckor!! Här på ön hittar jag ingen som säljer just det garnet, så retligt!!

Skulle så gärna vilja veta vad garnet heter som du stickat den vackra sjalen i.

Må så gott!
Kram Maria

Anonym sa...

Tack snälla för hälsningar! Ligger lite lågt med bloggandet just nu, "orkar/hinner" inte med.

Hoppas att allt är gott med er!!

Kram Maria