lördag 6 september 2008

Grytlapp, kökstapet... och smärta!!!

Usch, så trögt allt går just nu...



Har så'n värk i kroppen, att jag tror att hela jag håller på att vända ut och in på mig. (Undrar hur jag kommer att se ut då...?) Kämpar med att trappa ner mina starka smärtstillande mediciner, men måste kapitulera och behålla en liten dos. Har inget liv annars, mer än en stor värkande smärta... Diskbråcket, fotfrakturen och förmodligen pga kroppens nuvarande usla tillstånd, så blommar fibromyalgi-eländet upp som bäst...
Blääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Det bidde iallafall en liten grytlapp idag - i mina favvofärger. Köket behöver en hel del nytt... att lysa upp i höstmörkret. Missförstå mig rätt - jag älskar faktiskt hösten! Bästa årstiden! Livet och tillvaron kommer in i en lugnare lunk och allt kommer till ro. Frisk, hög luft och färgspraket i lövverken! Finns inte mycket ljuvligare än en skogspromenad en vacker höstdag. Att bara gå där och andas. Mmm... underbart!







Färgvalet är tänkt att matcha kökstapeten. Och - ja, för er som ej varit hemma hos oss, det är äkta 70-tal!






Har liksom vant mig med åren och tycker numer att tapeten är himla cool!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dej med sådan värk, ja jag vet hur det är *suck*...Och sen det här pillerträsket man hamnar i, det har så många andra nackdelar. För min del så har det påverkat tänderna, huden och håret ganska hårt.

Grytlappen är jättefin! Har du virkat den själv? Gillar färgerna, min stil...
Och tapeten är himla cool, det är ju det som kommer tillbaka nu =o)

Jag har kikat lite på din blogg och jag säger det igen, det är så fina pärlarmband du gör, jättesöta!

Önskar dej en fin vecka och kram till vovven!

Kram Maria

Mille Wulff sa...

Önskar jag kunde skicka lite fjärrhealing (*aoummmmmmmm*)
Det där 60-talstapet är bara CRAZY
Måste bara visa vad jag har i en gammal klädkammare när kameran kommer hem igen hehehe...Håll utkik!
Hokuspokuskramar från Mille

Anonym sa...

Hej igen! Och tack för besöket hos mej...ja vet du att det har gjort mej jäkligt arg det här med ringen. Jag var där igår, och de har tappat bort den, den finns inte...så de ska göra en ny, men det blir ju inte samma känsla!
Så jag är skitbesviken...

Anonym sa...

Hallå där!
Smyger in för att önska dej en trevlig helg!
Du har något fint att hämta hos mej i höstmörkret

Må så gott!

Kram

MOXY sa...

Jag Hittade din blogg idag. Läst lite om dig och känner igen mig själv. Går konstant på smärtstillande. Drar in och ökar. Men som du skrev, inget ont som inta har något gott med sig. Har fått en andra chans i livet och försöker att ta hand om den.

Tog tag i min dröm att bli slöjdlärare. Har nu läst de och läser nu bild och form.

Känner att jag är lycklig lottad, ler varje dag jag ska till skolan. (nästan)
Ha de gott och ta hand om dig