måndag 1 december 2008

Vad ska vi fylla dem med???



Vi ska göra snöglober på julpysseldag i skolan. Ni vet så'na här med vätska i och när man skakar dem, så snöar det.

Jag har läst om 3 olika varianter på vätska att fylla dem med:

* vatten med konserveringsmedel (för att inte vattnet ska bli äckligt och grumligt efter ett tag)

* vatten med glycerin

* barnolja

Har även fått ett par olika förslag på lim (både till att fästa figurerna med och till att fästa locket).

Nu till min undran:

Är det någon därute som har nån erfarenhet av att tillverka så'na här?

Vad är bäst att fylla dem med?

Vad för lim är bäst?

Vore sååå tacksam för goda råd!

PS. Bilden är lånad från http://www.busungar.com/

2 kommentarer:

Mille Wulff sa...

Barnolja låter dyrt tycker jag.
Har aldrig gjort såna, men de är så söta, och kan bli ganska tokiga osö.
Vad har man som snöflingor? Kokos?

Anonym sa...

Hejsan!
Så längesen jag besökte bloggen, har inte orkat...
Fyyy för magsjuka, finns det något värre?

De är ju så fina de där burkarna med snögubbar. Jag har aldrig gjort såna själv, har ingen aning om vad det kan tänkas vara för material. Går det inte att googla på det? Eller kanske panduro, eller slöjddetaljer...Jag kan spana lite så tittar jag in om jag har några förslag =)

Jo, jag var till fastlandet. Den jobbigaste resa jag nån gång gjort, men nu är jag på benen igen. Träffade en jättebra läkare och sjukgymnast där. Nu väntar jag på att FK ska höra av sej och se vad de har för galna idéer, det är lite som ett lotteri med dom!

Idag var jag till röntgen för att undersöka knölen som jag har i knävecket. Alla läkare jag träffat hittills kan se den med blotta ögat och känna den, men ultraljudet visar inget *hmm', man blir en aning förbryllad i alla fall. Ont som tusan har jag, och jag vill veta vad det är, har gått med den sen i våras, den "osynlige" lille saken!

Nåväl, lycka till med pysslandet och hoppas att ni har återhämtat er där hemma!!

Kramisar Maria