måndag 16 juni 2008

Trasor?






Det här tyget kom L in med från garaget i dag. Han hade fått det av svärmor - att göra trasor av!!!!!!!! Tack och lov förstod han att jag nog kan göra något trevligare av det...






Sen tog jag en liten vända till A. Jag ska få ta över en vävstol som tillhört hans fru. I väntan på att vi gör plats för den, hämtade jag så länge en tunna (!) + några kassar med färdiga mattrasor. Tänker börja virka av dem. Tror att de kan bli fina mattor och förvaringskorgar.





Sen hade jag sån himla tur - igen! Hann inte till garnaffären innan de stängde. Skulle ha tag på en virknål - modell STOOOR. (Hittade ingen hemma, vet att jag haft, men var?) Var sen ute och åt på restaurang ikväll med vännen M. När vi går förbi garnaffären kl 20, tittar jag suktande in efter "min" virknål. Och gissa vad? Där inne sitter S (som lärt mig att pärlvirka) och håller kurs! Så det var bara att knacka på - och vips! så hade jag min virknål!


Vilken dag!!! Känner mig såå nöjd!



Dessutom fick jag klart ett antal näsduksfodral, färdiga för leverans. Nu är frågan bara den - vad kan ett sån't kosta?

3 kommentarer:

Marie sa...

Gullig liten "bebis" ni har fått och så många fina saker du gör! :)
Tur att det fina tyget inte blev till trasor! Ska bli kul att se vad för något fint du gör med det :)

Marie

kilje sa...

Tack för att du kikade in hos mig! Verkligen fin blogg du har med massor av fina inspirerande saker!

Retro Elephant sa...

Oj vilket fint tyg, man förstår inte hur man ens kan tänka tanken att kasta bort det??!!! Näsduksfodralen var också läckra. Det är väldigt svårt att prissätta det man själv syr, man vill inte lägga för lågt men då blir man rädd att det blir för högt. Jag brukar alltid säga att det är hantverk och då är det mera värt!