lördag 24 januari 2009

Snabbsydd necessär och nya tyger

För ett tag sedan gick dragkedjan i min lilla necessär sönder. Därefter har innehållet legat spritt i min handväska... Inte alltför praktiskt...
Idag tröttnade jag på röran och snabbsydde en liten necessär.
Den är sydd i ett vaxdukstyg som har ett antal år på nacken. Hittade det i något förråd här hemma för länge sedan. Har ingen aning om var det kommer ifrån, men tycker att det är fint!



Förra helgen var kusin E med make på långväga besök. Trevligt! Till min stora glädje hade de med sig ett par toppenfina tyger åt mig oxå!
Bildkvalitén är väl inte den bästa. Skulle ha begagnat strykjärnet och fotat tygerna utomhus, men hjälp! det hinner ju alltid bli mörkt, innan jag får tid med sånt.


4 kommentarer:

Mimmi sa...

En sådan vaxduk hade vi när jag var liten, eller den finns faktiskt kvar ännu och används (nu var det länge sedan) för att skydda köksbordet vid porslinsmålning. :-D Man ser tyget med helt andra ögon när det tjänstgör som necessär. ;-)

Kristina sa...

Lycka med "fådda" tyger! Mycket nostalgi i vaxdukstyget i näcessären.

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Jättefin nesssär, vaxdukar är perfekta för små väskor och supersnyggt.

Anonym sa...

Jättesöt necessär, vad praktiskt att sy i vaxduk, har jag aldrig tänkt på!!
Vad roligt med besök! Det förgyller vardan och man kan leva på det ett tag. Jättefina tyger hade de med sej också =)

Själv ligger jag lite på sparlåga med det mesta just nu, viljan och inspirationen finns, men jag spar lite på krafterna ändå.
Har en del projekt som ligger och det ska bli kul att ta tag i det sen!

Önskar dej en fin dag

Kramis